Вказаним документом затверджено Порядок розроблення, здійснення експертизи та застосування проектів повторного використання у будівництві, який набере чинності 24 жовтня 2022 року.
✔ Замовниками проекту повторного використання можуть бути органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, юридичні особи всіх форм власності, фізичні особи.
✔ Проект повторного використання розробляється відповідно до нормативних актів технічного характеру, що встановлюють обов'язкові вимоги до об'єкта нормування у будівництві, та кошторисних норм, чинних на дату передачі його замовникові.
✔ Експертна оцінка проекту повторного використання, що містять позитивний висновок, є підставою для його затвердження замовником.
✔ Після проведення експертизи проект повторного використання підлягає затвердженню замовником.
✔ Проект повторного використання не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами та юридичними особами, утвореними такими органами.
✔ З письмового дозволу особи, якій належать авторські майнові права на проектну документацію об'єкта будівництва, що була розроблена не пізніше ніж за чотири роки з дати прийняття цього Порядку, така проектна документація (її частина) може бути використана як проектне рішення за наявності позитивного експертного звіту. Під час розроблення проекту будівництва об'єктів із використанням проектного рішення повинні бути враховані такі вимоги безпеки, як забезпечення механічного опору та стійкості (міцності), електро- , вибухо- , пожежобезпечності, екологічної безпеки, енергоефективності об'єкта, вимоги нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для маломобільних груп населення, а також положення кошторисних норм.
Проектом Закону пропонується внести зміни до деяких законодавчих актів, що регулюють земельні відносини, щодо скорочення строків розгляду клопотань постачальників електронних комунікаційних послуг та/або мереж щодо відведення земельних ділянок, передачі їх в оренду, розробки та затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок й прийняття рішень за результатами розгляду таких клопотань, а також скорочення строку оприлюднення проектів таких рішень. Крім того, проектом акта передбачено запровадження механізму отримання земельних ділянок постачальниками електронних комунікаційних послуг та/або мереж на праві земельного сервітуту, а також розмежування об’єктів будівництва електронних комунікаційних мереж та тимчасових технічний засіб та/або споруд інфраструктури електронних комунікаційних мереж з метою прискорення процесу розгортання та експлуатації електронних комунікаційних мереж загального користування та/або інфраструктури.
Наразі документ знаходиться на погодженні в Державній регуляторній службі України.
Станом на 02.09.2022 року вказаний ДБН відсутній на сайті Мінрегіону, а також його немає в ЄДЕССБ.
В своєму листі Мніргеіон повідомив наступне:
Виходячи з вищенаведеного, у відповідь на Ваш запит надсилаємо електрону версію контрольного примірника ДБН Б.2.2-3:2021 «Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану населеного пункту».
Разом із тим відповідно законодавства ДБН Б.2.2-3:2021 «Склад та зміст історико-архітектурного опорного плану населеного пункту» у вільному безоплатному доступі оприлюднено на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (режим доступу: Реєстр будівельної діяльності >Законодавчі та нормативні акти > Державні будівельні норми, https://e-construction.gov.ua/laws_detail/2857540709274092831?doc_type=2), а також найближчим часом буде оприлюднено на офіційному вебсайті Мінрегіону.
Одночасно інформуємо, що відповідно пункту 8 Порядку ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. No 681 (далі – Порядок ведення електронної системи) технічним адміністратором електронної системи є державне підприємство “Дія”.
Відповідно пункту 9 Порядку ведення електронної системи технічний адміністратор, зокрема здійснює заходи із створення та супроводження (впровадження та розвитку) програмного забезпечення електронної системи та відповідає за технічне і технологічне забезпечення електронної системи, збереження та захист інформації (даних), що міститься в електронній системі. Пунктом 11 Порядку ведення електронної системи визначено, що супроводження програмного забезпечення електронної системи передбачає здійснення заходів щодо забезпечення його функціонування відповідно до технічної документації, виявлення помилок, надання інформації про виявлені помилки розробникам програмного забезпечення електронної системи та забезпечення виправлення помилок.
З огляду на зазначене, в разі виявлення некоректної роботи Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва слід звертатися до державного підприємства “Дія” або на електронну адресу служби технічної підтримки support@e-construction.gov.ua.
Вказані норми використовуються при розробленні (внесенні змін до) науково-проектної документації у складі генерального плану населеного пункту — історико-архітектурного опорного плану населеного пункту для історичних населених місць України, внесених до Списку.
Ці норми призначені для застосування органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами незалежно від форми власності та господарювання, які здійснюють свою діяльність у межах України, при розробленні (внесенні змін до) історико-архітектурного опорного плану населеного пункту.
Щодо набрання чинності вказаним ДБН
Норми затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.12.2021 року №367 та наказами від 31.01.2022 року №22, від 08.04.2022 року №62, від 16.05.2022 року №72, і на сайті Мінрегіону зазначено, що ДБН Б.2.2-3:2021 має «набрати чинності з першого числа місяця, що настає через 90 днів з дня їх реєстрації та оприлюднення на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (з 2022-10-01)».
Відповідно до п. 2 Наказу Мінрегіону №367, ДБН Б.2.2-3:2021 набирає чинності з першого числа місяця, що настає через 90 днів з дня їх реєстрації та оприлюднення на порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Сам Наказ №367 мав набрати чинність 01.02.2022 року.
❗️ ОНОВЛЕНО: станом на 05.09.2022 року вказаний ДБН з'явився в ЄДЕССБ (BN01:7541—2994-0427-7024). Отже, якщо дотримуватися законодавства, а саме ЗУ «Про будівельні норми», то ДБН Б.2.2-3:2021 мав би набрати чинності 01.01.2023 року!