Удосконалення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та процедур реєстрації

Уряд прийняв рішення щодо удосконалення функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та процедури їх реєстрації, з метою надання достовірних відомостей у повному обсязі про нерухоме майно державним реєстраторам, органам місцевого самоврядування та органам державного архітектурно-будівельного контролю.
Постановою КМУ від 06 червня 2018 року №484 (опублікована 22.06.2018 року) передбачається приведення нормативних документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у відповідність до законів України «Про довірчі послуги» та «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».
Постановою №484 удосконалено процедури надання (припинення) безпосереднього доступу посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування та інших визначених законом осіб, адвокатів та нотаріусів до зазначеного Реєстру.
Також посилено вимоги до захисту інформації, що міститься у Реєстрі, з метою запобіганню несанкціонованому доступу та поширенню такої інформації, шляхом застосовування засобів криптографічного захисту інформації, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
Документом передбачено започаткування Реєстру об’єктів нерухомого майна, в якому будуть акумулюватися відомості за результатами технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна.
До набрання чинності Законом України “Про електронні довірчі послуги” ідентифікація користувачів під час надання доступу до Державного реєстру нерухомості, отримання через веб-портал Мінюсту у сфері держреєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також ідентифікація державних реєстраторів прав на нерухоме майно, здійснюється за допомогою діючих ЕЦП.

Мінюст та НПУ: вирішення спірних питань у сфері державної реєстрації

25 червня 2018 року під час круглого столу було презентовано лист Міністерства юстиції, що став результатом співпраці Нотаріальної палати України та Мінюсту щодо вирішення питань зі сфери здійснення державної реєстрації, які турбують нотаріальну спільноту.
Зокрема, Мінюст роз’яснює алгоритм дій держаного реєстратора у випадках коли відомості ДЗК містять неповну або неточну інформацію.
Разом із тим, наразі відсутнє вирішення технічних проблем, які виникають під час взаємодії з ДЗК та ЄРД (Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів), зокрема, у випадках, коли інформація в ЄРД внесена некоректно (не відповідає іншим документам заявника) або неповно.

Загалом, в зазначеному листі (та відеоматеріалах) було дано відповіді на наступні питання:

  1. Чи може нотаріус, який веде спадкову справу, зареєструвати право власності за спадкодавцем в порядку, передбаченому п. 66 на декілька об`єктів нерухомості, що розташовані в різних регіонах України?
  2. Як правильно перенести дані зі спецрозділу ДРРП про оренду до відкритого розділу ДРРП у разі виявлення помилки у відомостях?
  3. Чи можна провести державну реєстрацію припинення іпотеки, відступлення прав іпотекодержателем за іпотечним договором у разі наявності інших обтяжень?
  4. Чи можна додати електронні копії документів після завершення процедури державної реєстрації?
  5. Як зареєструвати зміну часток у спільній сумісній власності на часткову?
  6. Як правильно переносити дані про співвласників із ДЗК до ДРРП?
  7. Яка процедура уточнення даних в ДЗК?
  8. Скільки заяв подається у разі здійснення державної реєстрації права власності на будівлю з одночасним набуттям речових прав на земельну ділянку, на якій вона розташована?
  9. Чи несе відповідальність державний реєстратор за дії попереднього державного реєстратора та за достовірність поданих йому документів?
  10. Чи можна проводити державну реєстрацію у разі відсутності технічної взаємодії з ДЗК та ЄРД?
  11. Чи є перспективи вдосконалення критеріїв проведення моніторингу реєстраційних дій, а також введення диференційної системи санкцій за порушення при здійсненні реєстраційних дій у сфері державної реєстрації?
 
 
 
 
Ⓒ 2018

Приєднатися до електромереж стало простіше: онлайн доступ до карт електромереж

З 19 червня 2018 року карти електромереж «ДТЕК Київські електромережі» стали доступні онлайн. Це спрощує процес приєднання до електромереж і робить відносини клієнта і енергокомпанії більш прозорими і конструктивними.
Проект реалізований ДТЕК Мережі спільно з Мінекономрозвитку та Офісом ефективного регулювання (BRDO).
Всі українські енергопостачальні компанії, згідно з вимогами нового ЗУ «Про ринок електричної енергії» і Кодексу систем розподілу, зобов'язані оприлюднити у відкритому доступі карти своїх електромереж (геоінформаційні дані) з 1 січня 2019 року. «ДТЕК Київські електромережі» однією з перших в Україні виконала цю вимогу – вже в червні 2018 р.

За допомогою геоінформаційної системи (ГІС) клієнт може отримати онлайн інформацію про:

  • розміщення,
  • рівні напруги,
  • протяжності повітряних ліній,
  • адреси та назви трансформаторних підстанцій,
  • потужності розподільних підстанцій,
  • відстані від земельної ділянки до точки приєднання до мережі,
  • вартості приєднання тощо.
Функціонал ГІС буде доопрацьовуватися і розширюватися відповідно до вимог Закону та для зручності використання клієнтами компанії.
Інформація з офіційного веб-сайту ДТЕК ЕНЕРГО.
2018

Рекреаційне житло

Рекреаційне житло — різновид розміщення туристів та відпочиваючих, представлений виключно приватними житловими будинками, призначеними для постійного проживання власників житла спільно з тимчасовим розміщенням обмеженої кількості відпочиваючих (менше 30 осіб) і які розміщені за межами озеленених територій загального користування (ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»).

Нормативні вимоги до рекреаційного житла:

  • кількість людей, що тимчасово розміщуються в одному житловому будинку, повинна становити не більше 30 осіб;
  • поверховість забудови не повинна перевищувати 4 поверхів;
  • розрахункову щільність населення на території розміщення рекреаційного житла рекомендується приймати не більше 195 осіб/га, у тому числі: 40 осіб/га для постійного населення та 155 осіб/га – для відпочиваючих;
  • розміри земельних ділянок рекреаційного житла слід приймати з розрахунку не менше як: 23,3 м2/особу для постійного населення та 40,0 м2/особу – для відпочиваючих;
  • мінімальна площа житлового приміщення для тимчасового проживання відпочиваючих повинна становити не менше: 9 кв.м при одномісному розміщенні, 12 кв.м при двомісному та 16 кв.м при трьохмісному розміщенні.
На земельних ділянках розміщення рекреаційного житла забороняється створення господарських споруд для утримання худоби та птиці.
У кварталах рекреаційного житла можуть бути влаштовані об'єкти для обслуговування відпочиваючих (кафе, перукарні, сауни та інші), а також місця для зберігання легкових автомобілів (вбудовані, прибудовані або окремо розташовані).

2018

Порядок безоплатного отримання земельної ділянки у власність та порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО

В рамках правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Міністерство юстиції України разом з Онлайн-будинком юстиції за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» створили серію інформаційно-навчальних роликів «Знай своє право на землю».
Мета ініціативи — розширити коло громадян, які зможуть отримати інформацію про свої права та інструкції для їх захисту.
Ініціатива є продовженням розпочатої в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!» у 2017 році кампанії щодо захисту земельних прав, в тому числі регулювання орендних відносин та протидії аграрному рейдерству.

Порядок безоплатного отримання земельної ділянки у приватну власність

Відеоролик присвячений порядку безоплатного отримання земельної ділянки у приватну власність.
Більшість громадян або не знають про право на отримання землі, або зовсім не обізнані з цією процедурою, хоча і Конституція України, і Земельний Кодекс України гарантують українцям дане право. Наприклад, Земельний кодекс передбачає право кожного громадянина України на безкоштовне отримання декількох земельних ділянок у межах існуючих норм. Більш того, передбачається, що безкоштовно отримати земельну ділянку за різними видами використання можна будь-де на території країни, незалежно від місця проживання.
Таким чином, поширення та роз’яснення даного питання має важливе значення для людей, які хочуть жити, працювати і здійснювати господарську діяльність на власній землі.
У відеоролику висвітлені питання щодо порядку отримання земельної ділянки у приватну власність, а саме:
  • від чого залежить розмір земельної ділянки;
  • де можна зареєструвати право на земельну ділянку;
  • які документи потрібні для подачі до місцевого ЦНАПу або нотаріуса;
  • який строк розгляду поданих державному реєстратору документів.
Крім того, фахівці Мін’юсту проінформують глядачів, як зареєструвати речові права на земельну ділянку за допомогою сервісу «Он-лайн будинок юстиції». Он-лайн будинок юстиції – це прозора автоматизована система. Саме завдяки цьому сервісу населенню доступні послуги в онлайн-режимі, надання яких раніше створювало черги, бюрократію та сприяло виникненню зловживань. Тепер зареєструвати речові права на земельну ділянку можна, не виходячи з власного дому.

Порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО

У відеоролику висвітлені такі питання:
  • норми законодавства, які регулюють порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва;
  • умови надання у власність земельних ділянок учасникам АТО;
  • встановлені розміри земельних ділянок, які можуть безоплатно передаватися громадянам України (у тому числі учасникам АТО) із земель державної або комунальної власності.
Кваліфіковані фахівці, юристи та експерти нададуть вичерпні відповіді по кожній з тем земельних правовідносин, роз’яснять, яким чином можна уникнути проблем, як заповнити документи, які закони необхідно знати для вирішення земельних питань та куди звернутись у випадку порушення прав.
Також наші фахівці детально роз’яснять кожен з кроків, які необхідно здійснити учасникам АТО для отримання земельної ділянки – від подання документів до державної реєстрації прав на нерухоме майно. Зокрема, наведено вичерпний перелік документів, які учасникам АТО, зацікавленим в одержанні земельних ділянок у власність, потрібно подати до уповноважених органів, пояснено, як відбувається подача заявки на землю, хто виносить рішення про виділення землі тощо.
2018