Електронний кабінет забудовника з 01.01.2020!

Сьогодні, 17.10.2019 року Верховна Рада України прийняла у другому читанні проєкт Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (законопроект №1081 від 29.08.2019 року), яким передбачено створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, одними з компонентів якої стануть стати Реєстр будівельної діяльності та Електронний кабінет (на заміну існуючій електронній системі здійснення декларативних процедур у будівництві, яка з 04.07.2019 року вже не функціонує, та на заміну «Прозора ДАБІ»).

Закон набирає чинності 01.12.2019 року, а положення щодо запровадження електронного кабінету — з 01.01.2020 року.



Єдина електронна система у сфері будівництва буде впроваджена поетапно — з 01.12.2020 до 01.12.2022 року.

🎯 Законом:

  • створено Єдину державну електронну систему у сфері будівництва;
  • посилено відповідальності суб'єктів надання адміністративних послуг (Кодекс України про адміністративні правопорушення буде доповнено статтею 166-27 «Порушення законодавства у сфері надання адміністративних послуг»);
  • обмежено деякі повноваження посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ);
  • запроваджено подання документів в електронній формі для отримання всіх адміністративних та інших послуг у сфері будівництва, а також отримання таких послуг в електронній формі 24 години на добу 7 днів на тиждень;
  • скорочено переліку документів, що подаються для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва;
  • запроваджено електрону взаємодію між державними електронними інформаційних ресурсами, суб’єктами надання адміністративних послуг у сфері будівництва для отримання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна»;
  • запроваджено отримання результатів надання  адміністративних послуг в електронній формі, отримання паперового примірника лише за бажанням;
  • передбачено оплату адміністративних послуг у сфері будівництва, штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за допомогою електронної системи;
  • запроваджено ідентифікатор об’єкта будівництва та завершеного будівництвом об’єкта, який буде незмінними протягом життєвого циклу об’єкта;
  • передбачено включення до електронної системи контрольних примірників будівельних норм, обов’язкових для виконання національних стандартів, інших нормативних документів технічного характеру, які є обов’язковими для виконання відповідно до закону;
  • запроваджено відкритий доступ до інформації, яка міститься в електронній системі (крім персональних даних), через портал електронної системи;
  • запроваджено єдиний порядок присвоєння та зміни адрес об’єктам нерухомого майна.

⭕️ Єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі – електронна система) – єдина інформаційно-телекомунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.

⭕️ Електронна система буде складитися з:

  1. Реєстру будівельної діяльності;
  2. Електронного кабінету користувача електронної системи;
  3. Порталу електронної системи.

Невід’ємною архівною складовою частиною Реєстру будівельної діяльності є єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

🏠 Містобудування в Україні

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2019

2 Відповісти на “Електронний кабінет забудовника з 01.01.2020!”

    1. Вітаю!

      Так, обов'язкова.

      Без реєстрації та ще і коректної (коли внесено усі дані вірно + засвідчено ЕЦП посадової особи, не зареєструвати повідомлення (і взагалі навіть неможливо буде подати через ДІЯ).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *