Планові перевірки ДАБІ та їх результати відтепер доступні online (BRDO/IAS)

Державна архітектурно-будівельна інспекція України долучилася до роботи з наповнення і вдосконалення модуля планування заходів державного нагляду (контролю) у рамках Меморандуму про співпрацю з BRDO, – повідомляє Прес-служба ДАБІ України.
За допомогою пілотного модуля планування заходів державного нагляду (контролю) автоматично сформовано проект Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік на основі пропозицій органів державного нагляду та контролю, з яким можна ознайомитися на сайті ІАС ДНК.
Перевірити чи включено конкретного суб’єкта господарювання до Переліку планових перевірок на 2018 рік, можливо безкоштовно та без реєстрації на сайті ІАС ДНК.
На сьогодні до онлайн системи підключено всі 24 територіальних органи ДАБІ та опубліковано 3 728 записів про заплановані заходи державного архітектурно-будівельного контролю.
 
Додатково: Перелік контролюючих органів, на які не поширюється дія мораторію у 2018 році. Органи державного нагляду (контролю), включені до Переліку, з 22.02.2018 року набули право проведення планових заходів тільки після опублікування Переліку.

✎ Інформація з офіційних веб-сайтів: ДАБІ України, Мінрегіону, BRDO та ІАС ДНК.

 

Типові правила благоустрою території наcеленого пункту (прилегла територія, автостоянки, вуличне освітлення, МАФи та інше)

На початку 2018 року набрали чинності Типові правила благоустрою території населеного пункту, розроблені відповідно до статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 року №2807-IV, який набрав чинності 01.01.2008 року.

Зважаючи на суттєвий — 10 років — проміжок часу між набранням чинності Законом та введенням в дію Типових правил благоустрою, в багатьох населених пунктах, особливо, містах, за цей час було розроблено та затверджено місцеві (локальні) правила благоустрою. Такі правила розроблялися на підставі положень вищеназваного Закону, а також ДБН Б.2.2-5:2011 «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій. Благоустрій територій», який набрав чинності 01.09.2012 року.

Разом із тим, кожен населений пункт встановлював свої вимоги до утримання територій. В більшості таких правил по-різному застосовувалася вже існуюча термінологія, а також вводилися «нові» термін та визначення.

Окрім того, частина з цих правил містила та містить посилання на нормативні акти, які вже втратили свою чинність, або в таких правилах не враховано нормативно-правові акти, які були набули чинності вже після затвердження місцевих правих; при цьому відповідні зміни до існуючих правил не вносилися.

Мета

Головною метою прийняття Типових правил благоустрою території населеного пункту є встановлення єдиних вимог щодо благоустрою території населених пунктів.

⭕️ Типові правила є підставою для розроблення і затвердження органами місцевого самоврядування локальних правил благоустрою населеного пункту. А у разі якщо відповідною радою не прийнято рішення про затвердження правил благоустрою населеного пункту, то застосовуються Типові правила.

Типові правила благоустрою покликані розв’язати наступні проблеми:

  • відсутність чітко регламентованих правил і норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою населеного пункту, а також комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у ньому;
  • неправомірне розміщення контейнерів для твердих побутових відходів, а також розміщення ремонтних та великогабаритних побутових відходів у межах червоних ліній міських вулиць та доріг;
  • наявність стихійних сміттєзвалищ, розміщення будівельних матеріалів (піску, щебеню, мішків із матеріалами тощо) на території житлової та громадської забудови, зелених зон;
  • відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на надання послуг з вивезення побутових відходів;
  • самовільне знищення дерев, кущів, інших зелених насаджень;
  • паркування автотранспортних засобів на територіях зелених зон (газонах, квітниках, клумбах) та майданчиках для відпочинку і дозвілля;
  • відсутність норм, що регулюють утримання території пляжів;
  • неможливість притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою, через відсутність або недосконалість таких правил, затверджених органом місцевого самоврядування.

Термінологія

Типовими правилами введено новий термін: прилегла територія — це територія, яка межує із об’єктом благоустрою (його частиною) або спорудою (тимчасовою спорудою), розташованою на об’єкті благоустрою по його периметру.

Разом із тим, в Типових правилах відсутнє визначення терміну утриманням в належному стані території, який вживається досить часто. Наразі, його визначення можна знайти в Правилах благоустрою міста Києва, які діють з 2009 року (Рішення КМР від 25 грудня 2008 року №1051/1051).

🎯Утриманням в належному стані території — це використання її за призначенням відповідно до Генерального плану міста, іншої містобудівної документації, місцевих правил забудови, правил благоустрою території міста, а також санітарне очищення території, її озеленення, збереження та відновлення об’єктів благоустрою.

«В межах червоних ліній»

  • забезпечувати утримання та ремонт відповідної території;
  • утримувати та забезпечувати належний технічний стан охоронної зони інженерних комунікацій, обладнання, споруд та інших елементів дорожніх об’єктів, що використовуються, відповідно до їх функціонального призначення;
  • негайно повідомляти власників дорожніх об’єктів або уповноважених ними органів, а також територіальний орган або підрозділ Національної поліції України, у разі виявлення небезпечних умов в експлуатації споруд і об’єктів, аварій і руйнувань, що призвели до виникнення перешкод у дорожньому русі або загрожують збереженню елементів дорожніх об’єктів;
  • дотримуватись вимог норм і правил щодо охорони дорожніх об’єктів.

⭕️У межах «червоних ліній» вулиць і доріг забороняється:

  • розміщувати споруди та об’єкти;
  • смітити, псувати дорожнє покриття, обладнання, зелені насадження;
  • спалювати сміття, опале листя та інші відходи, складати їх для тривалого зберігання;
  • скидати промислові та меліоративні води в систему дорожнього зливостоку;
  • встановлювати намети;
  • випасати худобу та свійську птицю;
  • скидати сніг.

📎 Межі утримання прилеглих територій підприємств, установ, організацій визначені додатком до Правил.

Автостоянки

🎯Роботи з утримання в належному стані територій автостоянок включають, зокрема:

  • очищення, миття, відновлення і заміну дорожніх знаків та інформаційних стендів (щитів), належне утримання дорожньої розмітки місць для стоянки або паркування, в’їздів та виїздів, а також транспортних або пішохідних огороджень (у разі наявності);
  • систематичне очищення території та під’їзних шляхів від пилу, сміття та листя шляхом їх підмітання та миття;
  • забезпечення постійного очищення території та під’їзних шляхів від снігу, починаючи з початку снігопаду, та від ожеледі, починаючи з моменту її виникнення, і обробки їх фрикційними та іншими протиожеледними матеріалами;
  • забезпечення утримання та належного функціонування засобів та обладнання зовнішнього освітлення території;
  • забезпечення функціонування систем відеоспостереження за рухом транспортних засобів на їх території і табло із змінною інформацією про наявність вільних місць (у разі їх наявності), яке розташовується на в’їзді;
  • утримання систем протипожежного захисту та зовнішнього протипожежного водопроводу;
  • утримання первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників), пожежного інвентарю, обладнання та засобів пожежогасіння.

Вуличне освітлення

  1. На пішохідних переходах, а також ділянках автомобільних доріг, проспектах, магістралях з високим рівнем небезпеки відключення освітлення у темний час доби забороняється.
  2. Освітлення має бути рівномірним і не повинно засліплювати учасників дорожнього рухута освітлювати квартири житлових будинків.
  3. Вуличне освітлення повинно вмикатися відповідно до встановленого графіка залежно від пори року та природних умов.

⭕️ Розміщення обладнання архітектурно-художнього освітлення на фасаді будівель та споруд здійснюється виключно на підставі згоди власника будівлі або приміщень.

Прибудинкова територія та прилегла до присадибної ділянки територія

Утримання прибудинкової території здійснюється з дотриманням вимог Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17 травня 2005 року № 76 та ДБН 360-92** «Містобудування. Планування та забудова міських і сільських поселень» (наразі на заміну вказаного ДБН розроблено та затверджено ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»).

Благоустрій присадибної ділянки та прилеглої до присадибної ділянки території здійснюється власником або користувачем цієї ділянки. Власник або користувач присадибної ділянки може на умовах договору, укладеного з органом місцевого самоврядування, забезпечувати належне утримання території загального користування, прилеглої до його присадибної ділянки.

⭕️ Типовими правила благоустрою забороняється:

  • складати опале листя на прибудинкових територіях, а також поряд з контейнерними майданчиками;
  • викидати трупи собак, котів та інших тварин або захоронювати їх у не відведених для цього місцях (контейнерах для сміття, газонах тощо);
  • довільно зменшувати нормативну ширину доріг та проїздів. Дороги, проїзди та проходи до будівель, споруд, пожежних вододжерел, підступи до зовнішніх стаціонарних пожежних драбин, обладнання та засобів пожежогасіння мають бути у вільному доступі, утримуватися справними, взимку очищатися від снігу.

🎯 Для визначення прибудинкових територій багатоквартирних будинків застосовується Національний стандарт України ДСТУ-Н Б Б.2.2-9:2013 «Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови» (Наказ Мінрегіону від 26 лютого 2014 року № 56).

Типові правила благоустрою населеного пункту також містять розділи з вимогами до:

  • порядку розміщення малих архітектурних форм (МАФ);
  • утримання зелених насаджень на об’єктах благоустрою — територіях загального користування;
  • санітарного очищення території (в т.ч. прибирання снігу).

📎Типові правила благоустрою території населеного пункту затверджені Наказом Мінрегіону від 27.11.2017 №310 (дата набрання чинності — 06.02.2018 року).

🏠 Паркан (огорожа): норми, обмеження, документи (2019)

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2018

Затверджено перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності

На виконання вимог ч. 3 ст. 2 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель», який визначає правові, соціально-економічні та організаційні засади діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель і спрямований на зменшення споживання енергії у будівлях, та який буде введено в дію 23.07.2018 року, Кабінетом Міністрів України 11.04.2018 року було затверджено перелік будівель, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності.
Прийняття відповідної постанови КМУ спрямоване на виконання Україною Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом в частині імплементації 31 Директиви ЄС щодо енергетичної ефективності будівель, як повідомляє Мінрегіон.

Перелік будівель промислового та сільськогосподарського призначення, об’єктів енергетики, транспорту, зв’язку та оборони, складських приміщень, які не підлягають обов’язковій сертифікації енергоефективності (нижче витяг з переліку):

  • Тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності із строком використання не більше двох років
  • Будівлі та житлові приміщення, що використовуються або призначені для використання протягом менш як чотирьох місяців на рік або протягом обмеженого річного періоду з передбаченим споживанням енергії менш як 25 відсотків тієї кількості, що була б результатом річного використання, зокрема: для мисливства, відновлювання тварин і надання пов’язаних з ними послуг; для допоміжної діяльності у сільському господарстві та післяурожайної діяльності; літні будинки для тимчасового проживання, садових будинків туристичні бази та гірські притулки; дитячі та сімейні табори відпочинку, будинки відпочинку та інші будівлі для тимчасового проживання
  • Гаражі наземні та підземні
  • Промислові об’єкти, майстерні
  • Автовокзали та інші будівлі автомобільного транспорту
  • Вокзали та інші будівлі залізничного транспорту
  • Будівлі міського електротранспорту
  • Аеровокзали та інші будівлі повітряного транспорту
  • Морські та річкові вокзали, маяки та пов’язані з ними будівлі

Також, положення Закону щодо мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівель та сертифікації енергетичної ефективності будівель не поширюються на:

  1. індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки (крім випадків отримання державної підтримки на здійснення термомодернізації або сертифікації таких будинків за бажанням власника);
  2. будівлі, призначені для проведення богослужінь та релігійних заходів релігійними організаціями;
  3. будівлі, які є об’єктами культурної спадщини;
  4. окремо розташовані будівлі з опалюваною площею менш як 50 квадратних метрів.

Відповідно до Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» від 08 червня 2017 року № 2118-VIII, сертифікація енергоефективності є обов’язковою для:

  1. об’єктів будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту), що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, що визначаються відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  2. будівель державної власності з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, які часто відвідують громадяни і у всіх приміщеннях яких розташовані органи державної влади;
  3. будівель з опалюваною площею понад 250 квадратних метрів, у всіх приміщеннях яких розташовані органи місцевого самоврядування (у разі здійснення ними термомодернізації таких будівель);
  4. будівель, в яких здійснюється термомодернізація, на яку надається державна підтримка та яка має наслідком досягнення класу енергетичної ефективності будівлі не нижче мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівлі.

 

Інформація з офіційного веб-сайту Мінрегіону та відкритих джерел.

2018