Приєднатися до електромереж стало простіше: онлайн доступ до карт електромереж

З 19 червня 2018 року карти електромереж «ДТЕК Київські електромережі» стали доступні онлайн. Це спрощує процес приєднання до електромереж і робить відносини клієнта і енергокомпанії більш прозорими і конструктивними.
Проект реалізований ДТЕК Мережі спільно з Мінекономрозвитку та Офісом ефективного регулювання (BRDO).
Всі українські енергопостачальні компанії, згідно з вимогами нового ЗУ «Про ринок електричної енергії» і Кодексу систем розподілу, зобов'язані оприлюднити у відкритому доступі карти своїх електромереж (геоінформаційні дані) з 1 січня 2019 року. «ДТЕК Київські електромережі» однією з перших в Україні виконала цю вимогу – вже в червні 2018 р.

За допомогою геоінформаційної системи (ГІС) клієнт може отримати онлайн інформацію про:

  • розміщення,
  • рівні напруги,
  • протяжності повітряних ліній,
  • адреси та назви трансформаторних підстанцій,
  • потужності розподільних підстанцій,
  • відстані від земельної ділянки до точки приєднання до мережі,
  • вартості приєднання тощо.
Функціонал ГІС буде доопрацьовуватися і розширюватися відповідно до вимог Закону та для зручності використання клієнтами компанії.
Інформація з офіційного веб-сайту ДТЕК ЕНЕРГО.
2018

Рекреаційне житло

Рекреаційне житло — різновид розміщення туристів та відпочиваючих, представлений виключно приватними житловими будинками, призначеними для постійного проживання власників житла спільно з тимчасовим розміщенням обмеженої кількості відпочиваючих (менше 30 осіб) і які розміщені за межами озеленених територій загального користування (ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»).

Нормативні вимоги до рекреаційного житла:

  • кількість людей, що тимчасово розміщуються в одному житловому будинку, повинна становити не більше 30 осіб;
  • поверховість забудови не повинна перевищувати 4 поверхів;
  • розрахункову щільність населення на території розміщення рекреаційного житла рекомендується приймати не більше 195 осіб/га, у тому числі: 40 осіб/га для постійного населення та 155 осіб/га – для відпочиваючих;
  • розміри земельних ділянок рекреаційного житла слід приймати з розрахунку не менше як: 23,3 м2/особу для постійного населення та 40,0 м2/особу – для відпочиваючих;
  • мінімальна площа житлового приміщення для тимчасового проживання відпочиваючих повинна становити не менше: 9 кв.м при одномісному розміщенні, 12 кв.м при двомісному та 16 кв.м при трьохмісному розміщенні.
На земельних ділянках розміщення рекреаційного житла забороняється створення господарських споруд для утримання худоби та птиці.
У кварталах рекреаційного житла можуть бути влаштовані об'єкти для обслуговування відпочиваючих (кафе, перукарні, сауни та інші), а також місця для зберігання легкових автомобілів (вбудовані, прибудовані або окремо розташовані).

2018

Порядок безоплатного отримання земельної ділянки у власність та порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО

В рамках правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» Міністерство юстиції України разом з Онлайн-будинком юстиції за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» створили серію інформаційно-навчальних роликів «Знай своє право на землю».
Мета ініціативи — розширити коло громадян, які зможуть отримати інформацію про свої права та інструкції для їх захисту.
Ініціатива є продовженням розпочатої в рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!» у 2017 році кампанії щодо захисту земельних прав, в тому числі регулювання орендних відносин та протидії аграрному рейдерству.

Порядок безоплатного отримання земельної ділянки у приватну власність

Відеоролик присвячений порядку безоплатного отримання земельної ділянки у приватну власність.
Більшість громадян або не знають про право на отримання землі, або зовсім не обізнані з цією процедурою, хоча і Конституція України, і Земельний Кодекс України гарантують українцям дане право. Наприклад, Земельний кодекс передбачає право кожного громадянина України на безкоштовне отримання декількох земельних ділянок у межах існуючих норм. Більш того, передбачається, що безкоштовно отримати земельну ділянку за різними видами використання можна будь-де на території країни, незалежно від місця проживання.
Таким чином, поширення та роз’яснення даного питання має важливе значення для людей, які хочуть жити, працювати і здійснювати господарську діяльність на власній землі.
У відеоролику висвітлені питання щодо порядку отримання земельної ділянки у приватну власність, а саме:
  • від чого залежить розмір земельної ділянки;
  • де можна зареєструвати право на земельну ділянку;
  • які документи потрібні для подачі до місцевого ЦНАПу або нотаріуса;
  • який строк розгляду поданих державному реєстратору документів.
Крім того, фахівці Мін’юсту проінформують глядачів, як зареєструвати речові права на земельну ділянку за допомогою сервісу «Он-лайн будинок юстиції». Он-лайн будинок юстиції – це прозора автоматизована система. Саме завдяки цьому сервісу населенню доступні послуги в онлайн-режимі, надання яких раніше створювало черги, бюрократію та сприяло виникненню зловживань. Тепер зареєструвати речові права на земельну ділянку можна, не виходячи з власного дому.

Порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО

У відеоролику висвітлені такі питання:
  • норми законодавства, які регулюють порядок першочергового отримання ділянок учасниками АТО для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва;
  • умови надання у власність земельних ділянок учасникам АТО;
  • встановлені розміри земельних ділянок, які можуть безоплатно передаватися громадянам України (у тому числі учасникам АТО) із земель державної або комунальної власності.
Кваліфіковані фахівці, юристи та експерти нададуть вичерпні відповіді по кожній з тем земельних правовідносин, роз’яснять, яким чином можна уникнути проблем, як заповнити документи, які закони необхідно знати для вирішення земельних питань та куди звернутись у випадку порушення прав.
Також наші фахівці детально роз’яснять кожен з кроків, які необхідно здійснити учасникам АТО для отримання земельної ділянки – від подання документів до державної реєстрації прав на нерухоме майно. Зокрема, наведено вичерпний перелік документів, які учасникам АТО, зацікавленим в одержанні земельних ділянок у власність, потрібно подати до уповноважених органів, пояснено, як відбувається подача заявки на землю, хто виносить рішення про виділення землі тощо.
2018

Електронна перевірка мінімально допустимої вартості нерухомості

Фонд державного майна запускає оновлену Єдину базу даних оцінки нерухомості та запроваджує електронний модуль оцінки. Тепер кожен звіт оцінювача автоматично проходитиме «електронну» перевірку на відповідність закладеним індикативам, ціновим показникам мінімально допустимої вартості.

“Укласти фіктивний договір купівлі-продажу квартири в центрі Києва за 200 тисяч гривень не вдасться. Податок доведеться сплатити відповідно до вартості, яка закладена в системі ринкових індикативів. Якщо визначена оцінювачем вартість нижча, система цей звіт заблокує і відповідно нотаріус не зможе оформити договір”, — повідомив очільник ФДМ.

Фонд держмайна робить спробу запобігти можливості суттєво занижувати оціночну вартість об’єкту нерухомого майна для укладення договору купівлі-продажу (міни, дарування тощо) нерухомого майна, метою якого, як правило, є мінімізація податків. Оскільки, незважаючи на зазначення в договорах заниженої вартості майна, покупець сплачує (передає) продавцю «реальну», погоджену сторонами ціну, яка в подібних випадках вища від оціночної у 3-5, а іноді і більше ніж у 10-ть разів.

За словами в.о. Голови ФДМ Віталія Трубарова, щороку держава від дій недобросовісних оцінювачів втрачає 2-3 мільярди гривень, які осідають у тіньовому ринку створюючи так звану «оціночну мафію».

Мінімально допустима вартість

Мінімально допустима вартість майна та критерії, які будуть враховуватися при її визначення — саме це основні фактори, які покажуть чи є запроваджений ФДМ електронний модуль оцінки ринковим механізмом, який дійсно підштовхне до розвитку ринок нерухомості, чи це лише спроба збільшити надходження до бюджету.

Проблема полягає в тому, що зараз на ринку нерухомості кількість пропозицій суттєво переважає попит. І дуже часто, вартість яку продавець та покупець погодили щодо конкретного об’єкту, може відрізнятися від аналогічних пропозицій в 2-3 рази (а іноді й більше). Таким чином, зараз досить важко визначити дійсну (ринкову) вартість конкретного об’єкту.

І саме тому, розробка чітких, продуманих та деталізованих критеріїв, які будуть застосовуватися при визначення мінімально допустимої вартості об’єкту, є важливою задачею.

Ризики і наслідки заниження та відповідальність

Станом на сьогодні, заниження оціночної вартості нерухомості при укладенні договорів купівлі-продажу є ризиком і для покупця, і для продавця, і для суб’єкта оціночної діяльності. Сам факт заниження оціночної вартості, а точніше продажу нерухомості за ціною істотно нижче ринкової, може бути підставою для розірвання договору купівлі-продажу (наприклад, у зв’язку з тим, що ціна, зазначена в договорі, не була вигідною для продавця, або її розмір був пов’язаний зі збігом якихось тяжких для продавця обставин, тощо). Доведення факту, що вказана в договорі ціна суттєво відрізнялася від ринкової, не повинно викликати проблем, про що, зокрема, свідчить судова практика. Окрім того, можливі й інші ситуації, коли договір буде розірвано або визнано недійсним з тих чи інших причин (підстав). У таких випадках, саме зазначена у договорі ціна, а не реально сплачена покупцем, підлягатиме поверненню продавцем покупцю.

З огляду на можливі негативні наслідки, можна зробити висновок, що заниження є значним ризиком для покупця, який може залишитися і без майна, і без більшої частини (або й усіх) коштів, сплачених за таку нерухомість. Окрім того, він ще й може бути притягнутий до відповідальності.

У разі якщо буде встановлено, що податки, збори та інші обов’язкові платежі, що входять в систему оподаткування і введені у встановленому законом порядку, при укладенні угоди було сплачено не в повному обсязі (зокрема, у зв’язку із умисним заниження вартості), що призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів, то замовник оцінки буде зобов’язаний компенсувати різницю несплачених коштів, а також відшкодувати шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня). При цьому, оцінювач буде нести адміністративну чи навіть кримінальну відповідальність.

А у разі виявлення випадків нанесення державі збитків у вигляді недоплати податків, а це вже спільна відповідальність всіх учасників процесу згідно ст. 212 ККУ (умисне ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів). Варто зауважити, що в більшій мірі це стосується суб’єкту оціночної діяльності та продавця.

 

Таким чином, на сьогодні є механізм притягнення осіб, які умисно занизили оціночну вартість об’єкта нерухомого майна з метою ухилення від сплати податків. І Держава має усі необхідні важелі впливу, щоб притягувати осіб до відповідальності та отримувати несплачені податки та збори.

Поруч із цим, існування перелічених вище ризиків (для усіх учасників) — є для законослухняних громадян досить ефективним механізмом контролю.

 

 

Юрій Брикайло, DREAMDIM

2018

Обмеження висоти будинків та заборона «висоток» в кварталах садибної забудови

ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій», який набирає чинності 01.09.2018 року, вводить термін «блакитні лінії» — визначені містобудівною документацією лінії обмеження висоти та силуету забудови; спрямовані на регулювання естетичних та історико-містобудівних якостей забудови.
Зокрема, ДБН визначає, що зони садибної забудови можуть формуватись окремими чи зблокованими житловими будинками з присадибними ділянками, при цьому поверховість будинків в межах територій садибної забудови не може перевищувати трьох поверхів без урахування мансарди.
Також нові норми забороняють розміщення в кварталах садибної забудови багатоквартирних (секційних) будинків.
Такі обмеження мають покласти край хаотичній забудові 4-5 поверховими багатоквартирними будинками територій сіл та селищ Київської області, де за останні роки з’явилася велика кількість подібних «висоток» в зонах садибної забудови. Подібне сусідство, в більшості випадків, погіршило умови проживання мешканцям приватних садиб.
 

ДБН Б.2.2-12:2018 встановлює наступні обмеження щодо висоти (поверховості) житлової забудови (в залежності від кількості населення та класифікації населеного пункту):

  • сільські населені пункти чисельністю до 1000 тис. осіб – виключно садибна забудова;
  • сільські населені пункти чисельністю понад 1000 тис. осіб – садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 12 м (до 4-х поверхів включно);
  • селища міського типу – садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 15 м (до 5 поверхів включно);
  • міста чисельністю до 50 тис. осіб включно – садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 27 м (до 9 поверхів включно);
  • міста чисельністю понад 50 до 100 тис. осіб включно – садибна забудова та багатоквартирні житлові будинки висотою до 48 м (до 16 поверхів включно);
  • міста чисельністю понад 100 тис. осіб – висотність багатоквартирної житлової забудови встановлюється документацією з просторового планування.
✎ Висота визначається без врахування шатрової покрівлі у разі її влаштування. У разі будівництва об'єкта на складному рельєфі висота визначається з врахуванням цокольного поверху.
 
➡ Разом із тим, варто пам’ятати, що нещодавно Міргегіон затвердив новий Порядок погодження відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами (наказ Мінрегіону від 19.04.2018 №97, який було опубліковано 22 травня 2018 року).
 
 
 
Ⓒ 2018