Електронний кабінет забудовника: перші враження та зауваження

Сьогодні, 13.12.2019 року офіційно презентовано Електронний кабінет забудовника, який є одним із компонентів Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (кабінет створено на заміну електронній системі здійснення декларативних процедур у будівництві, яка не функціонує з 04.07.2019 року).

Наказ «Про затвердження Порядку функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності» 12 грудня 2019 року був зареєстрований Мінюстом, і ближчим часом буде оприлюднений та набере чинності, — повідомила очільниця Мінрегіон Альона Бабак.

Таким чином, вже найближчим часом буде усунуто останні «перешкоди» для запуску Е-кабінету забудовника.

Презентація Е-кабінету (Данило Молчанов, керівник напряму електронних послуг, “Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS”)



Ідентифікація в Е-кабінеті

Ідентифікація можлива за допомогою:

  • електронного цифрового підпису (ЕЦП)
  • BankID
  • MobileID

Наразі (в тестовій версії) жодних проблем з ідентифікацією не виникло.

Доступні послуги

На першому етапі в Е-кабінеті будуть доступними наступні послуги щодо подання:

  • повідомлення про початок виконання підготовчих робіт/про зміну даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт; 
  • повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта;
  • повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1);
  • декларації про готовність до експлуатації об’єкта, будівництво якого здійснено на підставі будівельного паспорта;
  • декларації про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з незначними наслідками (СС1);
  • декларації про готовність до експлуатації самочинно збудованого об’єкта, на яке визнано право власності за рішенням суду.

🎯 При заповненні повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, за змовчуванням система «зазначає», що будівельні роботи буде виконувати підрядник (проте на практиці в 99% випадків будівництво здійснюється господарським способом без залучення підрядників), а також за змовчуванням «вказується», що замовником було розроблено проектну документацію (проте в 99% випадків замовники не розробляють проект).



🎯 Нажаль, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, побудованого без дозвільного документа на виконання будівельних робіт (будівельна амністія) Електронний кабінет не містить. Хоча розроблений Мінрегіоном Порядок функціонування електронного кабінету у сфері містобудівної діяльності передбачає реєстрацію таких декларацій через кабінет. За словами розробників, такі декларації будуть додані до Е-кабінету на наступному етапі.

📌 В тестовій версії нажаль відсутня можливість зазначення в адресі об'єкту садових (садівницьких) товариств (кооперативів тощо).

📌 Також, я стикнувся з проблемою реєстрації декларації про готовінсть, оскільки тестова система не завжди (або не з першого разу) знаходить зареєстровані повідомлення про початок виконання будівельних робіт (незважаючи на те, що інформація про повідомлення є в Єдиному реєстрі дозвільних документів (ДАБІ), а отже на сьогодні заповнити та подати декларацію про готовність до експлуатації неможливо.

Новели

Вважаю за необхідне виділити такі новели:

  • Чернетки: усі документи, які створюються в Е-кабінеті, зберігаються в Чернетках (якщо вони не були підписані та подані), і Ви маєте змогу в будь-який момент повернутися до їх заповнення та/або зміни;
  • Архів: усі подані через Е-кабінет документи зберігаються, і Ви можете переглянути їх та роздрукувати за необхідності.

⭕️ На практиці, при використанні Електронної система здійснення декларативних процедур у будівництві дуже часто виникали питання, як саме було заповнено той чи інший пункт при поданні документу, яка дата подання такого документу тощо.

В Електронному кабінеті забудовника створено окремий розділ, де міститься вся вищезазначена інформація.

📌 Окрім того, планується розширення функціоналу, шляхом доповнення вказаного блоку документами, що міститимуть відмітку про присвоєння реєстраційного номеру в Єдиному реєстрі дозвільних документів ДАБІ, а також нанесення QR-коду або штрихкоду, який даватиме можливість будь-якому перевірити такий документ.

Чат-бот та FAQ

Для допомоги користувачам в Е-кабінеті буде чат-бот, який на першому етапі міститиме відповіді на найрозповсюдженіші запитання. У випадку відсутності в системі відповіді на певне питання, планується перенаправляти заявника/запитувача на конкретного спеціаліста.



Підсумок

✅ Незважаючи на усе вище викладене, Е-кабінет є значно більш продуманою та функціональною системою, ніж Електронна система здійснення декларативних процедур у будівництві!

Сподіваюся, ближчим часом, усі недоліки Електронного кабінету буде усунуто.

🏠 Містобудування в Україні

ℹ️ Telegram-канал

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2019

4 Відповісти на “Електронний кабінет забудовника: перші враження та зауваження”

  1. При спробі зареєструвати декларацію про готовність — електронний кабінет не бачить декларації про початок від грудня 2016року, хоч Дабібот бачить. Якщо подавати зміни до повідомлення не бачить знову ту стару декларацію до якої вносяться зміни. Якщо подаєш нове повідомлення то доступне лише одне поле для кадастрового номеру(я їх маю 2). От такі пироги!

    1. Доброго дня!

      Така ситуація можлива щодо документів, які було зареєстровано до 2017 року.

      Наразі, Ви можете подати документи в паперовому вигляді.

  2. Юрій скажіть що може бути, в кабінеті забудовника при заповнені кадастрового номера видає помилку «Не знайдено документів, що підтверджують право користування земельною ділянкою»

    1. Доброго дня!

      Нажаль така проблема носить систематичний характер. На мою думку, вона викликана «модернізацією» Е-кабінету...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *