ПКМУ №722 та історичні населені місця: технічна проблема чи саботаж?

Практично вісім місяців тому (12.07.2022 року) набрала чинності Постанова КМУ №722 від 24.06.2022 року, якою зокрема передбачено можливість (на період дії воєнного стану в Україні та протягом одного року з дня припинення чи скасування воєнного стану) будівництва індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 500 кв. метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки за рішенням замовника відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні, а у разі відсутності затвердженої містобудівної документації на місцевому рівні — відповідно до цільового призначення земельної ділянки та обмежень у використанні земель, визначених Законом України “Про охорону культурної спадщини”,  без отримання замовником будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

Згідно Постанови №722, замовник звертається до архітектора або інженера-проектувальника, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, на підставі укладеного між ними договору, архітектор або інженер-проектувальник забезпечує створення та/або завантаження до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з накладенням кваліфікованого електронного підпису схеми намірів забудови земельної ділянки (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо), створеної з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил.

❗️ Вже досить багато людей змогли скористатися цією можливістю, проте в деяких населених пунктах за ці вісім місяців так досі ніхто і не зміг завантажити до ЄДЕССБ схему намірів забудови, і наразі невідомо коли така можливість з'явиться, та, головне, чи взагалі з'явиться.

Проблема полягає в тому, що для певних населених пунктів, а це, наприклад, Київ, Львів, Одеса та ще багато інших великих та малих міст, для яких не розроблено та не затверджено історичні ареали, в ЄДЕССБ не знято блокуючу перевірку перетину історичних населених місць.

Поруч із цим, отримання будівельного паспорта є можливим. Тобто, коли рішення приймає посадова особа, то оформити документи все ж можливо, а коли мова йде оформлення документів без участі чиновників, тот тут виникають перешкоди.

Про вказану проблему стало відомо ще в липні 2022 року.

Згідно Постанови №722, органам місцевого самоврядування було рекомендвано протягом 14 календарних днів з дня опублікування цієї постанови (тобто до 12.07.2022 року) внести до Електронної системи відомості (в тому числі текстові та графічні матеріали) про чинну містобудівну документацію на відповідній території, та зважаючи на воєнний стан багато замовників розуміли, що внесення відповідної інформації може зайняти більше часу, тому очікували, що Поставнова запрацює за місяць-два.

Та як бачимо, пройшло вже багато місяців, а проблема так і залишилася. З огляду на наведену нижчу інформацію, а також на інформацію від багатьох інших замовників, змушений констатувати, що на сьогодні навіть незрозуміло, яка з державних структур не дає запрацювати в повному обсязі положенням Постанови №722.

Нижче буде інформація та офіційні листи-відповіді державних органів та ОМС (Мінрегіону, Мінкульту, Управління охорони історичного середовища Львівської міської ради) щодо одного конкретного випадку (вся інформація розміщена з дозволу замовника вказаного будівництва). Висновки щодо того чи це технічна це проблема, чи звичайний саботаж кожен може зробити самостійно...

▪️ Мірегіон — дата 29.09.2022:

▪️ Львівська міська рада — дата 23.08.2022:

▪️ Мінрегіон — дата 04.11.2022:

▪️ Мінкульт — дата 25.11.2022:

▪️ Підтримка ЄДЕССБ — листопад 2022:

▪️ Мінрегіон — дата 11.01.2023:

За багато років, вже не раз стикався із ситуаціями, коли гарні ініціативи, що було реалізовано в законах та/або підзаконних НПА, не змогли бути реалізовані на практиці, оскільки механізми їх реалізації були прописані так, що це унеможливлювало або вкрай ускладнювало реалізацію, або «на місцях» знаходили спосіб, як блокувати реалізацію тих чи інших нововведень.

Що на вашу думку відбувається зараз із практичною реалізацією Постанови №722? Чому отримати будпаспорт можливо, а от скористатися положеннями ПКМУ №722 неможливо?

Обговорити ситуацію, пов'язану з реалізацією положень Постанови №722, викласти свої документи та листи, а також обговорити перспективи вирішення описаної проблеми можна в групі Містобудування в Україні.

Юрій Брикайло,

DREAMDIM & URBANDATA

Ⓒ 2023

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *