Про публічну інформацію та OpenData, і спробу обмежити доступ до такої інформації

У Верховній Раді зарестровано досить «цікавий» законопроект №3660 «Про доступ до публічної інформації» щодо надання відповідей на запити». Зазначений документ мість лише два положення, які, до речі, досить логічні, проте…

⭕️ Проектом запропоновано:

  1. Обмежити кількість запитів на публічну інформацію від одного запитувача — не більше п’яти запитів в тиждень!
  2. Передбачити відповідальність за зловживання запитувачами своїм правом на доступ до публічної інформації.


style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-fb+5w+4e-db+86"
data-ad-client="ca-pub-2601889031568289"
data-ad-slot="5406117927">

📌 Варто ознайомитися з пояснювальною запискою до цього законопроекту: надавши право на отримання публічної інформації законодавцем не було враховано того фактору, що деякі запитувачі публічної інформації є недобросовісними та реалізуючи своє право на доступ до публічної інформації зловживають ним. Часто до органів державної влади та органів місцевого самоврядування звертаються одні й ті ж самі особи із запитами на отримання публічної інформації. Одноразово, в один день, однією особою може бути подано близько 40 (сорока) і більше запитів на отримання публічної інформації. Отриману інформацію, шляхом перекручування її змісту, недобросовісні запитувачі розповсюджують в соціальних мережах, таких як: Facebook та Instagram, Messenger, WhatsApp, Snapchat та LinkedIn, тощо.

А тому, внаслідок подачі великої кількості запитів від
однієї особи
відбувається блокування роботи органів державної влади та місцевого
самоврядування, адже державні службовців не можуть повноцінно виконувати свої
посадові обов’язки, оскільки їх робота блокується «засипанням» запитами на отримання
публічної інформації. Отже, доцільним є внесення змін до Закону України «Про доступ
до публічної інформації
».

Одразу хочу сказати, що особисто я по 40 запитів в день не подаю, проте змушений подавати їх в своїй роботі досить багато, але не для того, щоб «заблокувати роботу органів держвлади та ОМС», а у зв’язку з тим, що ці органи не виконують законодавство про відкриті дані!

❗️ Зазвичай, саме розпорядники інформації не оприлюднюють інформацію у встановленому законодавством порядку, оприлюднюють неповну та неактуальну інформацію, використовують формати даних, які суперечать законодавству (зокрема, є не машиночитаними), а також не надають відповідей та/або надають перекручені та неповні відповіді.

🔎 Відкриті дані у містобудуванні з 05.06.2019

Держаоргани
дуже часто надають відповідь лише на одне із поставлених в запиті питань, а інші «забувають», саме тому, в певних ситуаціях, я подаю на кожне питання окремий запит!



🎯 На мою особисту думку, до тих пір поки державні органи та ОМС не почнуть в повному обсязі виконувати вимоги законодавства, зокрема Постанови КМУ №835, законодавець не має права обмежувати право громадян на доступ до публічної інформації!

Окрім того, спершу потрібно було б ввести відповідальність за неоприлюднення, затримку з оприлюдненням, оприлюднення неповних та неактуальних даних, а вже тоді запроваджувтаи відповідальність для запитувачів.

🏠  Містобудування в Україні

ℹ️  Telegram-канал

Юрій БрикайлоDREAMDIM

Ⓒ 2020

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *