Запроваджено систему «Трембіта» для обміну даними між електронними держреєстрами

22 травня 2019 року було запущено систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів «Трембіта» (Trembita).

Трембіта — це сучасне організаційно-технічне рішення, яке дозволяє будувати безпечні інформаційні міжвідомчі взаємодії державним органам та органам місцевого самоврядування через інтернет шляхом обміну електронними повідомленнями між їх інформаційними системами.

Система «Трембіта» є одним із ключових елементів інфраструктури надання електронних послуг громадянам та бізнесу, який забезпечує зручний уніфікований доступ до даних державних реєстрів.



⭕️Основна мета запровадження системи Трембіта (Trembita) — забезпечувати обмін даними між електронними державними реєстрами в реальному часі.

🎯Пріоритетними для роботи в цій системі є такі реєстри:

  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань;
  • Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
  • Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
  • Єдиний реєстр довіреностей;
  • Державний реєстр обтяжень рухомого майна;
  • Державний земельний кадастр;
  • Єдиний державний демографічний реєстр;
  • Державний реєстр фізичних осіб — платників податків;
  • Реєстр платників податку на додану вартість;
  • Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають права на пільги;
  • Державний електронний інформаційний ресурс Міністерства внутрішніх справ, в якому обробляється інформація з питань втрачених паспортів;
  • Єдиний державний реєстр Міністерства внутрішніх справ щодо зареєстрованих транспортних засобів та їх власників;
  • Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • Державний реєстр виборців;
  • Автоматизована інформаційна система Державної казначейської служби України з обліку доходів і витрат бюджетів всіх рівнів;
  • Єдиний державний реєстр судових рішень;
  • Реєстр вилучених водійських посвідчень;
  • Єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та свідчать прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмова у видачі, скасування та анулювання зазначених документів;
  • Єдиний реєстр об'єктів державної власності;
  • Реєстр пацієнтів.

За словами чиновників з Держагентства з питань електронного уряду, один з плюсів цієї системи в тому, що вона зберігає відомості про те, хто і коли отримував доступ до даних громадян. Передбачається, що чиновники повинні отримувати такий доступ лише на підставі повноважень, за конкретним запитом. Наприклад, якщо потрібні дані для оформлення субсидій, чиновник має право тільки на певну інформацію про певного громадянина. Тобто робота з реєстрами здійснюється по «точковим запитам», а не через загальний доступ.

Інформаційна взаємодія

29.05.2018 року набрав чинності Порядок організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затверджений Постановою КМУ від 10 травня 2018 року №357, який визначає механізм організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

Реалізація Порядку сприятиме забезпеченню ефективного використання інформації, що належить державі, різними суб’єктами владних повноважень під час надання адміністративних послуг та здійснення інших повноважень відповідно до покладених на них завдань.

Для організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів суб'єкти владних повноважень формують заяви про реєстрацію в Національному реєстрі електронних інформаційних ресурсів із використанням засобів програмного комплексу Національного реєстру.

Згідно Порядку усі пріорітетні державні інформресурси мали до кінця 2018 року пройти реєстрацію у Національному реєстрі.

📌Перелік пріоритетних державних електронних інформаційних ресурсів для запровадження електронної взаємодії та графік реєстрації у Національному реєстрі.



Реєстр об'єктів нерухомого майна

22.06.2018 року набрала чинності Постанова КМУ від 6 червня 2018 року №484 Деякі питання функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, покликана удосконалити функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та процедури їх реєстрації.

Постановою удосконалено процедури надання (припинення) безпосереднього доступу посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування та інших визначених законом осіб, адвокатів та нотаріусів до зазначеного Реєстру.

Також Постановою посилено вимоги до захисту інформації, що міститься у Реєстрі, з метою запобіганню несанкціонованому доступу та поширенню такої інформації, шляхом застосовування засобів криптографічного захисту інформації, які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.

📌Документом передбачено започаткування до 22.06.2019 року Реєстру об’єктів нерухомого майна, в якому будуть акумулюватися відомості за результатами технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна!

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2019

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *