28 серпня 2018 року було внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України. Зміни внесено Наказом Міністерства юстиції України від 27 серпня 2018 року №2785/5, який набрав чинності 28.08.2018 року.
Зокрема, тепер у випадку втрати або псування документів на земельну ділянку (наприклад, свідоцтва про право власності або державного акту) нотаріальна дія щодо такого майна вчиняється на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до нього. Така інформація долучається до примірника правочину, свідоцтва тощо, які залишаються у справах нотаріуса.
❗Важливим моментом є те, що раніше у випадку втрати або пошкодження свідоцтва про право власності на земельну ділянку, не було можливості отримання дублікату вказаного документу (свідоцтва), і особа мала звертатися до суду! Також, іноді отримання дублікатів правовстановлюючих документів займало багато часу.
📌 Окрім того, внесено зміни щодо перевірки наявності/відсутності прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недієздатних чи обмежено дієздатних осіб: “При посвідченні правочину щодо відчуження нерухомого майна відчужувач цього майна подає заяву про наявність/відсутність прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недієздатних чи обмежено дієздатних осіб на користування цим майном. З метою перевірки відсутності прав малолітніх та неповнолітніх дітей, недієздатних чи обмежено дієздатних осіб на користування відчужуваним нерухомим майном нотаріус має право додатково витребовувати від підприємств, установ і організацій відомості та документи, необхідні для вчинення такого правочину”.
📌 Зміни щодо ідентифікації особи: “Особа віком до 14 років встановлюється за свідоцтвом про народження за умови підтвердження батьками (одним із батьків) того, що ця особа є їх дитиною”.
📌 Договори про відчуження або заставу рухомого майна посвідчуються нотаріусом після перевірки відсутності податкової застави за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, про що виготовляються відповідні витяги.
Ⓒ 2018