Зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру — проєкт

Держгеокадастром розроблено проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку ведення Державного земельного кадастру», метою якого є імплементація кращих практик якісного та ефективного регулювання, відображених Групою Світового банку у методології рейтингу “Doing Business”, зокрема у сфері Державного земельного кадастру в частині впровадження механізму оскарження рішень, дій або бездіяльності Державного кадастрового реєстратора в адміністративному порядку, спрощення процедури врегулювання спорів та розгляду скарг, пов’язаних з веденням Державного земельного кадастру, врегулювання питання щодо забезпечення контролю за прийняттям відповідних рішень у сфері ведення Державного земельного кадастру для покращення інвестиційної привабливості України.


style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-fb+5w+4e-db+86"
data-ad-client="ca-pub-2601889031568289"
data-ad-slot="5406117927">

⭕️ Разом із цим, проєктом передбачено виключити безоплатне надання органам державної влади, органам місцевого самоврядування узагальнених відомостей про кількість та якість земель.

⭕️ Змінами також передбачено, що доступ до Державного земельного кадастру в режимі читання буде надаватися також до відомостей про прив’язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі та координат поворотних точок меж земельної ділянки.

🎯 Проєктом постанови передбачено внесення змін до Порядку ведення Державного земельного кадастру, в частині визначення процедур та порядку оскарження рішень, дій та бездіяльності державних кадастрових реєстраторів, встановлення повноважень Держгеокадастру, його територіальних органів, зокрема пов’язаних із скасуванням рішень державних кадастрових реєстраторів, прийнятих з порушенням норм діючого законодавства.

Зазначені зміни повинні значно спростити процедуру розгляду відповідних скарг від фізичних та юридичних осіб та суттєво зменшити витрати часу на їх розгляд, як наслідок, сприяти скорішому відновленню порушених прав і свобод власників (користувачів) земельних ділянок у разі незаконних дій державних кадастрових реєстраторів, виправленню помилкових даних Державного земельного кадастру. Водночас залишається можливість оскарження відповідних рішень, дій або бездіяльності до суду.

Таким чином особа, яка вважає, що її права порушено зможе оскаржити відповідні дії чи рішення до територіального органу Держгеокадастру. У разі незгоди з рішенням вказаного органу за результатом розгляду скарги, його можна буде оскаржити до Держгеокадастру. Виключення складають рішення про скасування рішення про відмову в державній реєстрації земельної ділянки та проведення державної реєстрації земельної ділянки, які можна буде оскаржити виключно до Держгеокадастру або до суду.

🎯 Також проєктом постанови запроваджуються певні важелі контролю за прийняттям відповідних рішень у сфері ведення Державного земельного кадастру з боку Держгеокадастру та його територіальних органів.

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2019

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *