01 липня 2019 року набрав чинності Тимчасовий порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна.
Вказаний Порядок встановлює, що адреса об’єкту будівництва (крім реквізиту, визначеного абзацом десятим пункту 3 цього Порядку) присвоюється за вибором замовника будівництва:
- під час надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки або містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (МУО);
- після отримання права на виконання будівельних робіт;
- після прийняття об’єкта в експлуатацію.
style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-fb+5w+4e-db+86"
data-ad-client="ca-pub-2601889031568289"
data-ad-slot="5406117927">
⭕️ Здавалося б всі варіанти практично однакові, проте є один суттєвий момент, а саме:
🎯 у випадку присвоєння адреси об'єкту під час оформлення будівельного паспорту — замовник має подати лише документи, передбачені Порядком видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (зверніть увагу, наразі розроблено проект змін до порядку видачі будпаспорта, яким, зокрема, буде змінено перелік необхідних документів):
- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних;
- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проект будівництва (за наявності);
- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
🎯 у випадку присвоєння адреси об'єкту під час оформлення містобудівних умов та обмежень — замовник має подати:
- копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
- копію документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
- викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
- витяг із Державного земельного кадастру.
📌 В абз. 2 п. 10 Порядку присвоєння адрес заначено, що у разі коли до заяви про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки законодавством вимагається подання викопіювання з топографо-геодезичного плану, то таке викопіювання подається у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків). Проте чинне законодавство наразі не вимагає надання икопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:500!
✅ Таким чином, подавши один раз зазначений вище вичерпний перелік документів (як для будпаспорта, так і для МУО) замовник отримує адресу об'єкта будівництва, і в подальшому зможе її використати при реєстрації права власності на об'єкт.
Законодавець передбачив єдиний виняток: індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, які будуються (збудовані) на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та яким не присвоєно адресу об’єкта будівництва під час надання будівельного паспорта або містобудівних умов та обмежень у порядку, визначеному цим Порядком, не потребують прийняття рішення про присвоєння адреси. Адресою такого об’єкта вважається місце розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний будинок згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
❗️ Тут потрібно звернути увагу, що згідно нещодавно затвердженого Переліку об'єктів будівництва та об'єктів нерухомого майна, яким не присвоюється адреса об'єкта будівництва, об'єкта нерухомого майна, з 16.07.2019 року земельним ділянкам не присвоюється адреса!
🎯 у випадках присвоєння адреси після отримання документів на право виконання будівельних робіт або після прийняття об'єкту в експлуатацію, замовник має додатково звернутися до уповноваженого органу для отримання адреси, і при цьому має подати пакет документів, серед яких, повинно бути викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків).
🛑 Разом із тим, якщо особою отримано будівельний паспорт або МУО на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, але його ділянка не зареєстрована в Державному реєстрі речових прав або у випадку, коли в ДРРП не зазначено місцерозташування ділянки (або зазначено лише частково), а також в випадку, коли особою отримано містобудівні умови та обмеження для будівництва інших об'єктів, то така особа для присвоєння адреси зобов'язана подавати викопіювання з топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:500 із зазначенням місця розташування запланованих об’єктів будівництва, а також головного входу до будинку (для будинків).
Вказаний документ — це додаткові витрати як грошей, так і часу замовника, які він міг би зекономити, якби адресу було присвоєно під час оформлення будівельного паспорта або МУО!
Ⓒ 2019