«Хрущовки» будуть реконструювати за відсутності згоди всіх мешканців?

Реконструювати «хрущовки» при умові обов’язкової згоди 100% їх мешканців практично неможливо, — Лев Парцхаладзе.
У діючому Законі України «Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду» прописана обов’язкова згода 100% мешканців будинку на проведення реконструкції такого житла. Це робить неможливою реалізацію програми на практиці. На цьому наголосив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе у програмі «Персона ґрата» в ефірі Українського радіо.
«У 2006 році в Україні був розроблений закон щодо реконструкції застарілого житла, так званих «хрущовок». Проте на практиці реновація таких будинків з того часу так і не відбулася через недосконале законодавство, зокрема, прописану обов’язкову згоду 100% жителів будинків на проведення майбутньої реконструкції. У реальних умовах сьогодні це практично неможливо», — сказав він.
📌 Наразі Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» імені Ю.М.Білоконя працює над першою редакцією нового ефективного законопроекту, який дозволить розпочати реконструкцію застарілого житла на практиці. Він направлений, у першу чергу, на захист інтересів громадян, що проживають у такому житлі, та гарантію їх комфорту та безпеки під час реалізації програми.
На даний момент розглядається два варіанти фінансування майбутньої програми — за кошти місцевих бюджетів або інвесторів.
На думку заступника Міністра, важливо зрозуміти, яким шляхом потрібно йти в тому чи іншому випадку — реконструкція чи знесення. Адже не всюди потрібно зносити будинки і будувати нові. Це має вирішувати місцева влада і в залежності від цього має також вирішуватися питання фінансування.
 
Ⓒ 2018

Мінрегіон спільно з BRDO опублікує рейтинг відкритості регіонів щодо доступності схем планування

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO) працює над створенням рейтингу областей України щодо якості та доступності містобудівної документації, зокрема, генеральних планів населених пунктів, зонінгів, схем планування територій областей, районів та детальних планів територій.
📌 Вказаний рейтинг планується опублікувати вже у вересні 2018 року!
«Відсутність публічного доступу до містобудівної документації – це гальма для залучення інвестицій у регіони та високі корупційні ризики. На жаль, зараз ситуація в областях плачевна. Закликаю усі обласні адміністрації активізувати процес занесення даних на ресурс pMAP та показати, що саме ваша область є найбільш відкритою. Вже на початку вересня буде оприлюднений рейтинг відкритості регіонів, тому активізуйтесь», — сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
Рейтинг розробляється в рамках спільного проекту «Відкрите просторове планування» за підтримки програми «MATRA», у результаті якого вже створений єдиний державний веб-ресурс для пошуку та зручного доступу до містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях – pMAP.

Закон про запобігання рейдерству земель в Україні

19 лютого 2018 року Президент підписав Закон щодо створення ефективного механізму використання земель сільскогосподарського призначення та запобігання рейдерству земель в Україні.
Законом визначаються особливості використання та розпорядження земельними ділянками, розташованими у масиві земель сільськогосподарського призначення, а також полезахисними лісовими смугами, які обмежують такий масив. Зокрема, передбачається право власників, землекористувачів земельних ділянок сільськогосподарського призначення, призначених для ведення особистого селянського господарства, фермерського господарства, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення, використовувати їх також для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без зміни цільового призначення таких земельних ділянок. Також встановлюється право власників земельних ділянок усіх форм власності, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення, обмінюватися такими земельними ділянками.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» направлений на:

1. 📌 Вирішення проблем колективної власності на землю:
  • визнати комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст землі колективної власності тих колективних сільськогосподарських підприємств, які ліквідовані;
  • надати можливість загальним зборам членів колективних сільськогосподарських підприємств, паювання земель у яких завершилось, до 2020 року перерозподілити між собою (допаювати) залишок сільськогосподарських угідь та передати землі несільськогосподарського призначення до комунальної власності;
  • встановити кінцевий строк виділення в натурі (на місцевості) невитребуваних (нерозподілених) земельних ділянок;
  • надати органам місцевого самоврядування право тимчасового розпорядження землями колективної власності шляхом передачі їх в оренду до моменту державної реєстрації права власності на них;
  • надати органам місцевого самоврядування з 2020 року право звертатись до суду із заявою про передачу до комунальної власності земельних ділянок колективної власності в порядку визнання майна безхазяйним (із встановленням права власників невитребуваних (нерозподілених) земельних ділянок, які з поважних причин пропустили строк виділення їх в натурі (на місцевості), безоплатно одержати земельні ділянки із земель комунальної власності.
2. Визначення порядку проведення інвентаризації масиву земель Державного земельного кадастру, в процесі якої буде здійснюватися:
  • виправлення помилок Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок, які розташовані в межах масиву,
  • формування земельних ділянок «невитребуваних паїв», земельних ділянок під польовими дорогами,
  • внесення до Державного земельного кадастру відомостей про межі масиву земель сільськогосподарського призначення.
3. 📌 Визначення масиву земель сільськогосподарського призначення як об’єкту Державного земельного кадастру.
4. Встановлення, що земельні ділянки під проектними польовими дорогами передаються в оренду землекористувачу, який використовує земельні ділянки загальною площею 75% від загальної площі масиву. Якщо такий землекористувач відсутній, то такі земельні ділянки передаються в оренду особам, які використовують не менше 25 відсотків масиву.
5. Встановлення обов’язковості відшкодування витрат на зрошення масиву земель сільськогосподарського призначення землекористувачу, якому належать на праві власності або передані йому в користування (оренда, суборенда, емфітевзис) не менше 75 відсотків площі земельних ділянок, розташованих у масиві.
6. Встановлення на законодавчому рівні правового статусу земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами як земель сільськогосподарського призначення, та надання можливості фізичним та юридичним особам використовувати земельні ділянками під лісосмугами та іншими захисними насадженнями на праві оренди, право на яке буде набуватись без проведення земельних торгів.
7. Надання права землекористувачу, який використовує земельні ділянки загальною площею 75% від загальної площі масиву, одержувати в оренду інші земельні ділянки масиву за умови надання взамін у суборенду іншої земельної ділянки, розташованої у цьому ж масиві. У разі відмови договір оренди укладається за рішенням суду.
8. Встановлення порядку встановлення земельних сервітутів для розташування меліоративних систем.
9. Закріплення правила, за яким умови договорів суборенди, що укладаються при обміні правами користування земельними ділянками, мають бути не гіршими, ніж умови договорів оренди.
10. Встановлення обов’язковості оновлення нормативної грошової оцінки землі при проведенні інвентаризації масиву земель с/г призначення з передачею повноважень щодо її затвердження сільським, селищним, міським радам.
11. Проведення чіткого розмежування правового статусу земель під польовими дорогами, всередині масиву земель сільськогосподарського призначення та польовими дорогами, які обмежують самі масиви (при цьому встановлено, що можуть бути передані в оренду тим, хто використовує земельні ділянки масиву, виключно ті польові дороги, що перебувають всередині масиву, польові дороги, які обмежують його залишаються землями загального користування).
12. Виключення можливості зміни площі земельних ділянок при проведенні інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення.
 
 
Ⓒ 2018