Багатоквартирні будинки — Київ та область: статистика і порівняння 2019 та 2020 рр

В січні місяці було підготовлено детальну статистику про кількість багатоквартирних житлових будинків, які було введено в експлуатацію за період 01.01.2019 року по 31.12.2019 року по всій території України.

Сьогодні ж Вашій увазі пропонується статистика кількості дозвільних документів та кількості введених в експлуатацію багатоквартирних будинків в Києві та Київській області, а також зроблено порівняння з 2019-м роком.

Дані по всій Україні будуть готові орієнтовно на наступному тижні.



📌  В цьому матеріалі аналізувалися лише багатоквартирні будинки (код за класифікатором ДК 018-2000 — 1122.1 та 1122.2) площею від 1000 кв.м, які розміщено в Києві та області. Аналізом охоплено період з 01.01.2019 по 30.05.2019 року та з 010.2020 по 30.05.2020 року.

Дозвільні документи 2019 vs 2020

Як бачимо співвідношення між столицею та областю кардинально змінилося (мова про кількість кв.м).

В абсолютних цифрах ми маємо:

  • в 2019 році в Києві видано 29 документів на практично 3 млн. кв.м, а в Київській області 23 документи на трохи більше, ніж 750 000 кв.м;
  • в 2020 році в Києві видано 8 документів на трохи більше, ніж 430 000 кв.м; а в Київській області 28 документів на трохи більше, ніж 1,6 млн. кв.м.


style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-fb+5w+4e-db+86"
data-ad-client="ca-pub-2601889031568289"
data-ad-slot="5406117927">

Нижче наведено розширені дані по дозвільним документам по Київській області за 2019 та 2020 рр.:

Як бачимо абсолютним лідером по кількості багатоквартирних будинків є с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області, де в 2020 року видали дозвільних документів на 17 багатоквартирних будинків загальною площею практично 1,1 млн кв. м, водночас по всій області за цей період дозволили будівництво лише 28 будинків загальною площею понад 1,6 млн кв. м.

Документи про прийняття в експлуатацію 2019 vs 2020

Тут як ми бачимо ситуація не так суттєво змінилася, як з дозволами.



В абсолютних цифрах:

  • в 2019 році в Києві видано 21 документів на 830 000 кв.м, а в Київській області 27 документи на практично 440 000 кв.м;
  • в 2020 році в Києві видано 9 документів на трохи більше, ніж 315 000 кв.м; а в Київській області 32 документів на практично 450 000 кв.м.

А от лідером і тут є все та ж Софіївська Борщагівка.

🏠  Містобудування в Україні

📊  URBANDATA — Реєстр дозвільних документів ДАБІ

Юрій БрикайлоDREAMDIM

Ⓒ 2020

Самочинне будівництво не успадковується

Верховний Суд у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду у своїй Постанові від 09.06.2020 року по справі №347/2273/17 щодо визнання права власності у порядку спадкування на самочинно збудоване майно (зокрема, стайні, літньої кухні, гаража), прийшов до наступних висновків:

🎯 Згідно зі статтею 1218 ЦК України до складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.



По вказаній справі апеляційним судом було витребувано інвентаризаційну справу та враховуючи, що згідно з виписки з інвентаризаційних матеріалів за спадкодавцем було зареєстровано житловий будинок, погріб, навіс, криниця, №1, огорожа, №2,3,4. Інших господарських будівель (а саме: стайні, літньої кухні, гаража) не зазначено.

За даними інвентарної справи господарський комплекс (стайню, літню кухню, гараж ) тільки запроектовано, а не введено до експлуатації. У технічному паспорті виготовленому відповідачем також до спадкового будинку зазначено з господарських будівель тільки погріб, навіс, криниця, №1, огорожа, №2,3,4.

🎯 Наявність господарських приміщень, зокрема стайні, літньої кухні, гаража на поданих позивачем фототаблицях без належного їх технічного оформлення не може бути підставою для включення до складу майна спадкодавця, та відповідно передаватись у спадщину.

🎯 Якщо будівництво об'єкта нерухомого майна здійснювалося згідно із законом, то у разі смерті забудовника до завершення будівництва його права та обов'язки як забудовника входять до складу спадщини на підставі статті 1216 ЦК України.

Будівельна амністія 2018—2019 - спрощений порядок введення в експлуатацію

Враховуючи викладене Верховний Суд погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, стосовно визнання за спадкоємцем права власності на господарські будівлі як обов'язкову частку в спадщині після смерті дочки спадкоэмця як це визначено в інвентаризаційній справі, на які у встановленому законом порядку мала право спадкодавець.



Таким чином, у випадках, коли будівництво об'єктів було здійснено самочинно (тобто в даному випадку без отримання необхідних дозвільних документів), права забудовника на такі об'єкти (які ще не стали нерухомим майном) не переходять до спадкоємців!

🏠  Містобудування в Україні

ℹ️  Telegram-канал

Юрій БрикайлоDREAMDIM

Ⓒ 2020

Про публічну інформацію та OpenData, і спробу обмежити доступ до такої інформації

У Верховній Раді зарестровано досить «цікавий» законопроект №3660 «Про доступ до публічної інформації» щодо надання відповідей на запити». Зазначений документ мість лише два положення, які, до речі, досить логічні, проте…

⭕️ Проектом запропоновано:

  1. Обмежити кількість запитів на публічну інформацію від одного запитувача — не більше п’яти запитів в тиждень!
  2. Передбачити відповідальність за зловживання запитувачами своїм правом на доступ до публічної інформації.


style="display:block"
data-ad-format="fluid"
data-ad-layout-key="-fb+5w+4e-db+86"
data-ad-client="ca-pub-2601889031568289"
data-ad-slot="5406117927">

📌 Варто ознайомитися з пояснювальною запискою до цього законопроекту: надавши право на отримання публічної інформації законодавцем не було враховано того фактору, що деякі запитувачі публічної інформації є недобросовісними та реалізуючи своє право на доступ до публічної інформації зловживають ним. Часто до органів державної влади та органів місцевого самоврядування звертаються одні й ті ж самі особи із запитами на отримання публічної інформації. Одноразово, в один день, однією особою може бути подано близько 40 (сорока) і більше запитів на отримання публічної інформації. Отриману інформацію, шляхом перекручування її змісту, недобросовісні запитувачі розповсюджують в соціальних мережах, таких як: Facebook та Instagram, Messenger, WhatsApp, Snapchat та LinkedIn, тощо.

А тому, внаслідок подачі великої кількості запитів від
однієї особи
відбувається блокування роботи органів державної влади та місцевого
самоврядування, адже державні службовців не можуть повноцінно виконувати свої
посадові обов’язки, оскільки їх робота блокується «засипанням» запитами на отримання
публічної інформації. Отже, доцільним є внесення змін до Закону України «Про доступ
до публічної інформації
».

Одразу хочу сказати, що особисто я по 40 запитів в день не подаю, проте змушений подавати їх в своїй роботі досить багато, але не для того, щоб «заблокувати роботу органів держвлади та ОМС», а у зв’язку з тим, що ці органи не виконують законодавство про відкриті дані!

❗️ Зазвичай, саме розпорядники інформації не оприлюднюють інформацію у встановленому законодавством порядку, оприлюднюють неповну та неактуальну інформацію, використовують формати даних, які суперечать законодавству (зокрема, є не машиночитаними), а також не надають відповідей та/або надають перекручені та неповні відповіді.

🔎 Відкриті дані у містобудуванні з 05.06.2019

Держаоргани
дуже часто надають відповідь лише на одне із поставлених в запиті питань, а інші «забувають», саме тому, в певних ситуаціях, я подаю на кожне питання окремий запит!



🎯 На мою особисту думку, до тих пір поки державні органи та ОМС не почнуть в повному обсязі виконувати вимоги законодавства, зокрема Постанови КМУ №835, законодавець не має права обмежувати право громадян на доступ до публічної інформації!

Окрім того, спершу потрібно було б ввести відповідальність за неоприлюднення, затримку з оприлюдненням, оприлюднення неповних та неактуальних даних, а вже тоді запроваджувтаи відповідальність для запитувачів.

🏠  Містобудування в Україні

ℹ️  Telegram-канал

Юрій БрикайлоDREAMDIM

Ⓒ 2020