З огляду на нещодавні зміни в законодавсті, а саме обмеженням з 01.06.2020 року повноважень органів держархбудконтролю та нагляду (ДАБІ/ДІМУ) щодо скасування містобудівних умов, дозвільних документів та документів про прийняття в експлуатацію без рішення суду, ще більш актуальною стає правова позиція Верховного Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду викладена в Постанові від 11.04.2018 року по справі №821/3/17 щодо визнання протиправними та скасування рішення і наказу про скасування містобудівних умов та обмежень та зобов'язання поновити реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт:
Головні інспектори будівельного нагляду мають право (п. 6 ч. 12 ст. 41 Закону № 3038-VI) здійснювати державний архітектурний контроль шляхом проведення, в тому числі, і позапланових перевірок об'єктів нагляду щодо перевірки законності їх рішень у сфері містобудівної діяльності та у разі виявлення порушень, наділені повноваженнями скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об'єктами нагляду.
Разом з тим, зазначене право не є абсолютним. Так, механізм здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду встановлено Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду (Поставнова КМУ від 19.08.2015 року №698).
Відповідно до п. 32 Порядку №698, якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень.
🎯 Отже, прийняття рішення про скасування (в даному випадку містобудівних умов та обмежень) є крайнім заходом, якій застосовується у разі неможливості усунення виявлених порушень.
⭕️ Містобудування, земельне право та ДАБІ: судова практика за 2019 рік
Ⓒ 2020