Сьогодні, 11 грудня 2020 року Тимчасова слідча комісія ВР України про розслідування фактів корупції в органах ДАБК не змогла наразі прийняти рішення про необхідність відновлення дії постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» у зв'язку з відсутністю кворуму (засідання перенесено на 14:00).
Поруч із цим, за словами Василя Лозинського (першого заступника Міністра розвитку громад та територій України), Кабмін вже запланував в наступну середу (16.12.2020 року) розглянути питання відновлення дії Постанови КМУ №553.
Поруч із цим, одного лише поновлення дії Постанови №553 для відновлення держархбудконтролю не достатньо, оскільки Постановою КМУ №219 було також затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України в новій редакції, в якому ДАБІ було позбавлено функції держархбудконтрлю та нагляду! Саме тому така півміра, як поновлення Порядку №533, створить ще більше невизначеності в цьому питанні.
Окрім того, вже створено Державну інспекцію містобудування, яка з невідомих причин досі не почала функціонувати, і яка на сьогодні наділена функціями контролю та нагляду. При цьому ДАБІ перебуває в процесі ліквідації...
⛔️ Отже, навіть повновлення дії Порядку №553 не змінить наразі ситуацію в цій сфері, і не дозволить ефективно зупинити ті численні незаконні забудови, яких з'явилося дуже багато за останні 9 місяців. Причиною цьому є зміни як раз зміни та положення, які містяться в ПКМУ 218 та 219.
На мою думку, необхідно повністю скасувати Постанови КМУ №218 та 219, і провести повноцінну реформу державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, інакше ситуація лише погіршиться.
Також необхідно врегулювати проблему, яка виникла у зв'язку із скасуванням ліцензування в будівельній сфері.
📌 Нагадаю, що Постановою Кабміну №219 з 18.03.2020 року зупинено дію ПКМУ від 23.05.2011 року №553 «Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» до початку виконання функцій і повноважень Державної інспекції містобудування (ДІМУ).
❌ Таким чином, з 18 березня 2020 року і до сьогодні здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, зокрема, планових та позапланових перевірок неможливе!
За вказаний період кількість самочинних будівництв різко збільшилася!
Під час оговорення на ТСК також піднімалося питання поновлення сплати пайової участі, але за словами пана Лозинського, це питання наразі не розглядається, отже з 01.01.2021 року пайова участь скасована.
ℹ️ URBANDATA — Реєстр дозвільних документів ДАБІ
Ⓒ 2020
Пане Юрію, не згідна з Вами, що відновлення дії Порядку 553 не змінить ситуацію з самочинними забудовами. Так, об"єкти класу наслідків СС3 і частково СС2 контролюються виключно ДАБІ (ДІМУ) та її територіальними органами. Але у всій цій ситуації у боротьбі з ДАБІ Ви втратили з поля зору виконавчі органи місцевого самоврядування, які в межах децентралізації влади зуміли отримати повноваження держархбудконтролю від ДАБІ. А це понад сто громад, які теж не можуть проводити контрольно-інспекційні заходи через зупинення дії Порядку 553.
Терміново відновіть дію 553. Самовол махровий. А конструкції хто перевірятиме. Технагляд не виходить на об'єкти. У сейсмічних зонах особливо повинен бути контроль. Не треба було ліквідовувати ДАБІ. Якщо беруть хабарі, то працюйте з хабарниками відповідно через правоохоронні органи. Але ж не всі такі, як верхушка. Риба гниє з голови.