Про створення органів з питань містобудування та архітектури при місцевих радах та про погодження проектів землеустрою ОМС

⭕️ 10 липня 2019 року Верховною Радою України отримано Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо погодження з органами місцевого самоврядування проектів землеустрою (№10433), яким пропонується:

🎯 викласти в новій редакції ч. 3 ст. 51 «Про місцеве самоврядування в Україні», закріпивши норму, відповідно до якої міська рада, а також сільська, селищна, обрана об’єднаною територіальною громадою, утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.

🎯 внести зміни до ч. 2 ст. 1861 Земельного кодексу України, якими передбачити, що  у разі якщо місто не входить до території певного району, а також при утворенні об‘єднаної територіальної громади проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта (крім проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов’язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) подається на погодження до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради з питань містобудування та архітектури.



Обґрунтування

На сьогодні доводиться констатувати про наявність законодавчої прогалини щодо обсягу делегованих повноважень органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, а саме про обмеження у здійсненні органами місцевого самоврядування, утвореними у складі об‘єднаних територіальних громад, владних повноважень у сфері погодження проектів землеустрою.

Частина 2 ст. 1861 Земельного кодексу України передбачає, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах населеного пункту або земельної ділянки за межами населеного пункту, на якій розташовано об’єкт будівництва або планується розташування такого об’єкта подається також на погодження до структурних підрозділів районних державних адміністрацій у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району, — до виконавчого органу міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі, якщо такий орган не утворений, — до органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурного підрозділу обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.

Отже, виключно виконавчі органи міської ради міста обласного значення (вони не входять до території певного району) наділені повноваженнями погоджувати проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а виконавчі органи у сфері містобудування та архітектури ради об’єднаної територіальної громади безпідставно позбавлені такого права.

При цьому, відповідно до ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо погодження проектів землеустрою є делегованими та належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

А статтею 13 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено, що виконавчі органи сільських, селищних, міських рад з питань архітектури належать до уповноважених органів містобудування та архітектури. Органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність у сфері містобудування та архітектури відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».



📌 Крім цього, дискримінуюча норма існує також у ч. 3 ст. 51 закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яка закріплює можливість тільки для міської ради утворити у складі виконавчого комітету орган з питань містобудування та архітектури, обмежуючи при цьому права сільських та селищних рад.

📌 Більше того, вказана норма створює колізію із згаданою вище ст. 13 Закону України «Про архітектурну діяльність», яка дозволяє створювати виконавчі органи у сфері містобудування та архітектури і в структурі сільських, селищних рад.

✅ Таким чином, основною метою прийняття Закону є надання органам місцевого самоврядування, обраних об‘єднаною територіальною громадою, базового рівня реальних повноважень, в тому числі із вирішення земельних питань, що забезпечить ефективне і максимально близьке до громадянина надання публічних послуг через усунення дискримінаційних норм в законодавстві України.

Юрій Брикайло, DREAMDIM

Ⓒ 2019

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *